Opłata roczna za u.w., planistyczna, adiacencka itp.
Wykonujemy wyceny na potrzeby postępowań administracyjnych m.in. w celu określenia wysokości opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego gruntu oraz wartości prawa użytkowania wieczystego gruntu, opłaty adiacenckiej od wzrostu wartości nieruchomości wynikającej z podziału nieruchomości lub wybudowania urządzeń infrastruktury technicznej, opłaty planistycznej od wzrostu wartości nieruchomości przy jej sprzedaży w okresie 5 lat z uchwalenia lub zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego itp.
Wyceny nieruchomości wykonujemy na terenie Warszawy oraz powiatów: wołomińskiego, mińskiego, otwockiego, piaseczyńskiego, grójeckiego, pruszkowskiego, grodziskiego, żyrardowskiego, warszawskiego-zachodniego, sochaczewskiego, nowodworskiego i legionowskiego. W innych lokalizacjach świadczymy usługi po indywidualnych uzgodnieniach.
Wyceny nieruchomości dokonujemy również na potrzeby postępowań sądowych i administracyjnych.
Dokumenty niezbędne do wyceny
Wyceny dla postępowań przed organami administracyjnymi z reguły wymagają wglądu w pełne akta sprawy. Poniżej przedstawiamy listę dokumentów niezbędnych do wyceny i sporządzenia operatu szacunkowego. W zależności od celu i zakresu wyceny, oraz stanu prawnego, rzeczoznawca może wymagać dodatkowych dokumentów nie wymienionych poniżej.
Dokumenty niezbędne:
- wypis i wyrys z rejestru gruntów i budynków
- mapa ewidencyjna lub zasadnicza
- wypis z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego, lub decyzja o warunkach zabudowy
- nr księgi wieczystej
Dokumenty dodatkowe:
- inne mające wpływ na określenie stanu prawnego nieruchomości m.in. decyzje administracyjne, protokoły, orzeczenia sądu, itp.
W przypadku, gdy zamawiający nie będzie dysponował niezbędnymi dokumentami, ich zgromadzenie można powierzyć rzeczoznawcy.
Gdzie uzyskać dokumenty
- odpisy z ksiąg wieczystych – we właściwym Sądzie Rejonowym w wydziale Ksiąg Wieczystych
- wypisy z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego lub decyzja o warunkach zabudowy – we właściwym Urzędzie Miasta lub w Urzędzie Gminy
- wypisy i wyrysy z rejestru gruntów i budynków – we właściwym Urzędzie Miasta (na prawach powiatu) lub Starostwie Powiatowym
- mapy ewidencyjne lub zasadnicze – we właściwym Urzędzie Miasta (na prawach powiatu) lub Starostwie Powiatowym
- zaświadczenie ze Spółdzielni Mieszkaniowej – we właściwym Zarządzie Spółdzielni Mieszkaniowej
- pozostałe, m.in. akt notarialny, decyzje administracyjne, pozwolenia na budowę lub użytkowanie, projekty techniczne itp. z reguły są w posiadaniu sprzedającego (właściciela)