Wycena mieszkań
Wycena mieszkań i nieruchomości w Warszawie, Wołominie, Ząbkach i Zielonce, w skład których wchodzą również pomieszczenia przynależne np. garaże, piwnice, komórki lokatorskie itp.
Wycena mieszkań wykonywana jest m.in. na potrzeby:
- zabezpieczenia wierzytelności kredytodawcy (kredytowych)
- określenia ceny kupna-sprzedaży
- negocjacji ceny
- darowizn i spadków
- podziału majątków
Wycena mieszkań i nieruchomości wykonywana jest na terenie Warszawy, Wołomina, Ząbek, Zielonki oraz powiatów: wołomińskiego, mińskiego, otwockiego, piaseczyńskiego, pruszkowskiego, grodziskiego, warszawskiego-zachodniego, oraz legionowskiego. W innych lokalizacjach świadczymy usługi po indywidualnych uzgodnieniach.
Wyceny lokali mieszkalnych dokonujemy również na potrzeby postępowań sądowych i administracyjnych.
Dokumenty niezbędne do wyceny – wycena mieszkania
Poniżej przedstawiamy listę dokumentów niezbędnych do wyceny i sporządzenia operatu szacunkowego. W zależności od celu i zakresu wyceny, oraz stanu prawnego, rzeczoznawca może wymagać dodatkowych dokumentów nie wymienionych poniżej.
Dokumenty niezbędne – wycena mieszkania:
- numer księgi wieczystej
- rozkład funkcjonalny lokalu – z dokumentacji technicznej (rzut)
- nr księgi wieczystej
- akt notarialny lub inny dokument potwierdzający tytuł prawny do nieruchomości
- wypis z rejestru gruntów na działki, na których realizowana jest inwestycja (rynek pierwotny)
- pozwolenie na budowę (rynek pierwotny)
Dokumenty dodatkowe – wycena mieszkania:
- przedwstępna umowa kupna-sprzedaży lub umowa rezerwacyjna (jeżeli była zawarta)
- inne mające wpływ na określenie stanu prawnego nieruchomości m.in. decyzje administracyjne, orzeczenia sądu, itp.
W przypadku, gdy zamawiający nie będzie dysponował niezbędnymi dokumentami, ich zgromadzenie można powierzyć rzeczoznawcy.
Gdzie uzyskać dokumenty – wycena mieszkań i nieruchomości
- wypisy z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego lub decyzja o warunkach zabudowy – we właściwym Urzędzie Miasta lub w Urzędzie Gminy
- wypisy i wyrysy z rejestru gruntów i budynków – we właściwym Urzędzie Miasta (na prawach powiatu) lub Starostwie Powiatowym
- mapy ewidencyjne lub zasadnicze – we właściwym Urzędzie Miasta (na prawach powiatu) lub Starostwie Powiatowym
- zaświadczenie ze Spółdzielni Mieszkaniowej – we właściwym Zarządzie Spółdzielni Mieszkaniowej
- pozostałe, m.in. akt notarialny, decyzje administracyjne, pozwolenia na budowę lub użytkowanie, projekty techniczne itp. z reguły są w posiadaniu sprzedającego (właściciela)
Zachęcamy do zapoznania się z ofertą wyceny mieszkań i nieruchomości na terenie Warszawy, Ząbek, Wołomina, Zielonki i podwarszawskich powiatów.